کتاب وقتی یتیم بودیم

اثر کازوئو ایشی گورو از انتشارات هرمس - مترجم: مژده دقیقی-داستان ماجرایی

وقتی پدر 9 ساله کریستوفر بنکس، یک بازرگان بریتانیایی در تجارت تریاک، از خانه خانواده اش در شانگهای ناپدید می شود، پسر و دوست او آکیرا در حال کارآزمایی هستند: "تا زمانی که در پایان، پس از تعقیب، مبارزه های مشت و تفنگ جنگی در اطراف کوچه های وارن مانند ولسوالی های چینی، هر کدام از تغییرات و پیشرفت ما، روایت های ما همیشه با یک مراسم باشکوه در جسیفیلد پارک برگزار می شود، یک مراسم که ما را یک مرحله بعد می بیند بر روی صحنه ای خاص نصب شده ... برای خوش آمدید جمعیت های فراغت تشویق شده است.

اما مادر کریستفور نیز ناپدید می شود و او برای زندگی در انگلستان، جایی که او در سال های بین جنگ های جهانی رشد می کند، ادعا می کند، یک کارآگاه معروف است. با این حال، سرنوشت خانواده اش همچنان به او تعجب می کند و او از طریق خاطراتش به سادگی می سوزد تا سعی کند حسابی از دستش برآید. در نهایت، در اواخر دهه 1930، او به شانگهای بازگشت و مهم ترین مورد زندگی اش را حل می کند. اما همانطور که کریستوفر تحقیق خود را دنبال می کند، مرز بین واقعیت و فانتزی شروع به تبخیر می کند. آیا سرباز ژاپنی او واقعا آکیرا را ملاقات می کند؟ آیا والدین او واقعا در یک خانه در منطقه چینی نگهداری می شوند؟ آقای گریسون، چه کسی آقای گریسون، مقام رسمی بریتانیا است که به نظر می رسد در حال برنامه ریزی یک جشن بزرگ است؟

در وقتی که ما بودیم، "اولین سوال من، آقا، قبل از هر چیز دیگری، اگر شما با انتخاب جسفید پارک برای این مراسم خوشحال هستید، ما می بینیم، نیاز به فضای قابل توجه است." یتیمان کازوو ایی هیورو از قراردادهای داستان های جنایی برای ایجاد یک تصویر متحرک از یک ذهن مضطرب و یک مرد که نمی تواند از سایه های طولانی ترویج دوران کودکی استفاده کند، استفاده می کند. شرلوک هلمز تنها قطعاتی را به وجود آورد که کفش کثیف، خاکستر سیگار بر روی آستین بود، اما برای کریستوفر، خاطرات محو شده از وقایع پیش از آن را نادیده گرفته و برای او حقیقت بسیار سخت است. Ishiguro می نویسد در شخص اول، اما از ابتدا ترک در کریستف ها با دقت محصور پروسس، پیشنهاد می دهد که نسخه نسخه خود را از جهان ممکن است قابل اطمینان ترین نیست. در مواجهه با چنین راوی، خواننده مجبور به تبدیل شدن به یک کارآگاه نیز شده است، تعقیب خرده حقیقت از طریق دخمه پرپیچ و خم حافظه کریستفورد.

Ishiguro هرگز برای تفریح ​​کلامی نبوده است، اما سطوح ناهموار این رمان فریبنده تنها به قدرت عاطفی خود افزوده است. هنگامی که ما یتیمان بودیم شاهکار فوق العاده ای از تخیل پایدار و کاملا کنترل شده است و در کریستوفر بنکس نویسنده یکی از شخصیت های برجسته خود را به یاد ماندنی ایجاد کرده است. - سیمون لیک


خرید کتاب وقتی یتیم بودیم
جستجوی کتاب وقتی یتیم بودیم در گودریدز

معرفی کتاب وقتی یتیم بودیم از نگاه کاربران
این کتاب چیزی از یک سفر عجیب و غریب است. در ابتدا ما در سرزمین مشابه با «باقی مانده های روز»، در سال 1920 لندن، جایی هستیم که راوی را به عنوان یک مرد جوان معرفی می کنیم که خود را به عنوان یک کارآگاه معرفی می کند، پس از اینکه پدر و مادرش از بین رفت، به شانگهای از شانگهای آمده اند. سپس ما به شانگهای در سال 1937 حرکت می کنیم، جایی که همه چیز به تدریج بی روح تر و شگفت انگیز تر می شود و به یک کابوس هیجان انگیز Kafkaesque در منطقه جنگی تبدیل می شود، به عنوان راوی تلاش می کند تا داستان پدر و مادر خود را حل کند. این بخش یادآور Unconsoled بود، اما بدون تکرار و longueurs که ساخته شده آن کتاب خواندن دشوار است. در نهایت، رزولوشن کوتاه اما متحرک وجود دارد. ماهیت بی نظیر طرح، این را یک ارزیابی پیچیده می کند، اما شامل برخی از نوشته های خوب و اندیشه های جالب در مورد ماهیت از دست دادن و شیوه زندگی است که با رویدادهای تاریخی بزرگتر و متناقض بین دیدگاه های اروپا و آسیا شکل می گیرد.

مشاهده لینک اصلی
من چند هفته است که این بازبینی را امتحان کردم و امیدوار بودم چیزی در ذهن من ایجاد شود که باعث خوشحالی من نسبت به چیزی که در نوشتهی Ishiguros منحصر به فرد است، نتواند به من کمک کند. هیچ چیز gelled.Ill سعی کنید به نوشتن spoilers، اگر چه همانطور که من هیچ نظری ندارم آنچه که از بین بردن این کتاب (به جز آنچه که ممکن است به معنی) سخت خواهد بود برای من می دانم اگر من انجام داد - با این حال، رشته های داستان این است: - که راوی است خارجی از شانگهای، که هر دو پدر و مادر خود را در شرایط عجیب و غریب در آن شهر ناپدید شد - که او برگ خود را پشت بهترین دوست خود که ژاپنی است که او به انگلستان به عنوان یک پسر کوچک به خانه فرستاده می شود - که او می شود Englands ترین کارآگاه برجسته - که زن که یک شکل از صعود اجتماعی است تاثیر زندگی خود را پس از آن ازدواج دیگر - که او تصویب یک دختر کوچک - که او به شانگهای بازگشت، جایی که او با زن صعود اجتماعی دوباره متحد (اگر چه این چیزی است از یک بی عدالتی، او انگیزه گسترده تر و غیرقابل اعتباری نسبت به بوت استرپ های اجتماعی دارد)، چیزهایی را در مورد والدین و دوستانش پیدا می کند (یا شاید او نمی کند - او ممکن است برخی چیزها را فراموش کند و دیگران را فراموش کند، همانطور که در طول داستان) این n به خانه می آید. ریشه آهسته و بعضا عابر پیاده در مقایسه با بسیاری از کارهای دیگر در Ishiguros یافت شد، و در پایان من هنوز هیچ تصویر واضحتری از راوی را از Id نشان ندادم - و نه، به نظر من، آیا او هر گونه درک بیشتر خود را داشته باشید - بنابراین ما در یک سفر رفتیم که از آن به نظر می رسید هیچ یک از ما به اندازه کافی به دست نیاورده اند.

مشاهده لینک اصلی
یک رمان درخشان که برای من همچون روزهای باقی مانده است. ویژگی های شگفت انگیز، یک محیط تاریخی جالب و نوشتن درخشان. من به شدت توصیه می کنم!

مشاهده لینک اصلی
پسر انگلیسی کریستوفر بنکس در مدت کوتاهی پس از 1900 در ترکیب خارجی در شانگهای زندگی می کند؛ چه چیزی برای این شکوه و عظمت پرداخت می شود؟ موقعیت بانکی است که با مورگانبروک و بایت، که در تریاک قرار دارد، مضطرب می شود، به این معنا که او به یک جنگ صلیبی ضد تریاک می پیوندد. هنگامی که کریستوفر فقط 10 ساله است، والدینش هر چند در هفته های یکبار ناپدید می شوند. آیا ناپدید شدن آنها به علت تجارت فاسد تریاک، یا تلاش خانم بانکها برای مبارزه با تریاک؟ جوان کریستوفر بانککس بدون اینکه متوجه شود، به انگلستان باز می گردد، اما به یک کارآگاه مشهور تبدیل می شود. در سال 1937، به منظور حل این رمز و راز قدیمی، به شانگهای بازگشت. به هر حال، بانک ها و دیگر بقیه افراد در شانگهای معتقدند که ناپدید شدن والدین وی به نوعی کلید حل و فصل تهدید بین المللی بسیار بزرگ (اما مبهم) است. متاسفانه بازگشت او با حمله ژاپن به شانگهای همخوانی دارد. در همین حال، همچنین در شانگهای زندگی می کند یک آشنایی قدیمی است: سارا همیمینگ، بلندپرواز و صعود کننده اجتماعی، که در حال حاضر با دیپلمات بسیار بزرگتر و لیدی مدورست ازدواج کرده است. سارا قطعا چیزی است، اما چه؟ آیا او فقط یک زن خانه دار سابق بیگانه است که به دنبال هیجان می رود؟ یک زن مورد آزار قرار گرفته که فرار می کند؟ یا او با رمز و رازهایی که بانکها در تلاش برای حل آن هستند گره خورده است؟ یک رمان که به شدت به حافظه وابسته است، هنگامی که ما یتیمان بین خاطرات دوران کودکی و خاطرات دوران کودکی خود و مراحل فعلی خود را برای حل ناپدید شدن پدر و مادر خود تغییر می دهیم. برای نشان دادن هرچه بیشتر، رمان را خراب می کند؛ اجازه بدهید بگویم، هرچند که خوانندگان خود را درک می کنند اگر تمام خاطرات بانک ها دقیقا دقیق باشند و بعد از همه، حقیقت دروغ باشد. هنگامی که ما یتیمان یتیم را برای جایزه ی مرد بوکر در سال 2000 انتخاب کردیم، هرچند نویسنده Kazuo Ishiguro خود اعلام کرد، \"این بهترین کتاب من نیست.\" خب، با او موافق هستم، همانطور که دوست دارم هرگز اجازه ندهم که خیلی زود بمانم. اما شما خود را مجبور به خواندن این کتاب سینمایی در مورد رویاهای گذشته و آینده و ببینید که آیا شما با کمیته Man Booker یا نویسنده موافق هستید.

مشاهده لینک اصلی
من شروع به خواندن کتابهای Ishiguros در مورد آنها را کاملا مطمئن نیستم - با افرادی که به من می گویند که من آنها را دوست ندارم به دلایل x و y و یا با هیجان متولد شده از گسترش گسترده از بررسی آنها دریافت. اما چیزی در مورد Ishiguro اندازه گرفته شده است، پروسس آرام است که همیشه من را جذب می کند. این شباهتی را به همه راویان خود دارد، اما معمولا کاراکتر خوبی را که او می خواهد روایت می کند، به خوبی کار می کند. (شما ممکن است بقیه این بازنگری را در نظر بگیرید، زیرا در حالی که من نمی توانم پیچ و تاب های بزرگی را نشان دهم، من در مورد کمی از جزئیات در مورد راوی صحبت می کنم که برای من نقطه اصلی خواندن این کتاب است؛ بنابراین با احتیاط ادامه دهید). او همچنین در راوی غیرقابل اعتماد بسیار خوب است. من کمی شگفت زده شدم که دیگر منتقدان هیچ توضیحی از عدم اطمینان کریستفورها در داستان نگرفتند: چندین بار شخصا رویدادهایی را که او نیز به یاد می آورند و در عین حال مخالف عموم نیست، در نظر می گیرند، اما اصرار دارد که این طور نیست. او برای آن همه عذر می دهد: البته او نمی خواست کسی را که صحبت می کرد ناراحت کند، آنها باید بعضی از فانتزی های شگفت انگیز را به دلیل تناقض / نیاز به تماس خود ساخته اند ... اما سرنخ ها همه وجود دارد. نیمه اول در مقایسه با نیمه دوم بسیار دشوار و خسته کننده است: یک رمز و راز وجود دارد، اما تن راوی آن را دشوار می کند که آن را به عنوان چیزی فوری. نیمه دوم به نظر می رسد تقریبا به پوچ بودن در مقایسه - به طور ناگهانی کریستوفر می آید به نظر می رسد بسیار مهم تر است، اگر همه چیز را می گوید درست است، و در عین حال چیزی بسیار بچه گرایانه در مورد ماموریت خود است.در نهایت، Ishiguro است، به عنوان مثال، Iain نیست بانک ها، بنابراین روایت در همان ورقه های باقیمانده ادامه می یابد، و پایان رمان تقریبا منصفانه است. به غیر از چند فصل در نیمه دوم کتاب، این یک داستان نیست که در آن چیزهای بزرگ اتفاق می افتد، و راوی ما بازیکن اصلی نیست بلکه می خواهد او را باور کند. من واقعا از آن لذت بردم، باید بگویم. من از مهارت اسحاقروس با راویان خود لذت می برم، و سبک او فقط برای حفظ خواندن من مناسب است. این سبک بیش از طرح بود که من را به خواندن این ادامه داد، که ارزش آن را برای من به ارمغان می آورد، اما در این مورد، سبک و طرح، دست در دست است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب وقتی یتیم بودیم


 کتاب تنها کسی که باقی ماند
 کتاب تو خواب میکائیل هستی
 کتاب پرونده ی قتل مرموز یک (یا دو) خفاش جوان
 کتاب ویزی ویگ پشمالوی فضایی
 کتاب شبکه ی جهانی جاسوسان 4
 کتاب حمله ی هیبی جیبی ها