کتاب مرگ در آند

اثر ماریو وارگاس یوسا از انتشارات آگه - مترجم: عبدالله کوثری-داستان ماجرایی

ترس های باستانی و مدرن در Vargas Llosas غرق در عین حال عجیب و غریب رمان پر زرق و برق، اغلب بررسی مستقیم از نویسنده پرو است از مشکلات کشور پیچیده سیاسی خود را از جنگ از پایان جهان و زندگی واقعی Alejandro Mayta ساخته شده است. در ناحیه دور در آند، گارد شهری Lituma و Carreno ناپدید شدن سه مرد را بررسی می کنند که دو نفر از آنها در یک پروژه بزرگراه کارگر بوده اند که احتمالا هرگز به دلیل ناامنی های منطقه ای به پایان نخواهد رسید. چریک های Sendero Luminoso چندین شهر در نزدیکی حمله کرده اند؛ در یک فصل اولیه یخ زده، آنها دو سنگریزه فرانسوی را به قتل رسانده اند تا از این منطقه عبور کنند. فعالیت های Sendero Luminosos - و Carrenos گاه به گاه کنار می آید تصدیق می کند که گارد شهری در عوض خشونت مرتکب شده است - فضای تهدیدی ایجاد می کند که بیشتر از ناتوانی مامورین در برقراری ارتباط با سروو ها و خائنانی خلق می شود. این افراد کوهستانی از لیتومای سرسبزانه برخوردارند "همانطور که از مریخ آمده است. در واقع، ساحل فقیر پرو، همچنین ممکن است مریخ را به سرخپوستان سرخپوستان فقیر تبدیل کند، که کمتر شبیه به تسخیر مارکسیست های چریکی نسبت به تلخی های یک زن و شوهر محلی مرموز است که ممکن است جوایز شوم را با پیوندهایی با قربانیان انسانی پیش از کلمبیایی تحریک کند . اگر Vargas Llosa نقطه ای در مورد طبیعت ابدی و قابل تحمل خشونت در آمریکای لاتین می گذارد، آن را به عنوان عمیقا نامرئی به خاک سپرده شده است. مهم نیست: داستان سرایی قوی و ساختار جالب و پیچیده - گذشته و حال که در روایت های متقابل شخصیت های مختلف متجلی می شوند، رضایت کامل را بدون هیچ پیام واضح ارائه می دهند.


خرید کتاب مرگ در آند
جستجوی کتاب مرگ در آند در گودریدز

معرفی کتاب مرگ در آند از نگاه کاربران
متأسفانه از یوسا فقط سور بز را خوانده بودم که عالی بود و مرگ در آند اصلن در آن حد و اندازه نیست . بیشتر داستان حول عقاید و افکار و رسم و رسوم غالب در فرهنگ پرو البته بیشتر مناطق روستایی و عقب افتاده که به ظاهر خیلی متمدن نشده اند می گذرد و گویا داستان برای بیان این عقاید نوشته شده لذا خیلی خط داستانی البته در بعضی مواقع جدی گرفته نمی شود .خیلی ها اینجور روایت را مدرن می دانند مشکلی با این مطلب ندارم ولی اگر قرار است روایت اینگونه مدرن به حساب بیاید شکل روایت درسور بز رابیشتر می پسندم شاید هم یوسا در سوربز پخته تر و با تجربه تر شده شاید هم اشکال از من باشه.

مشاهده لینک اصلی
این تنها اولین کتاب ماریو وارگاس لوسا است که من تا به حال خوانده ام، همچنین، تا آنجا که می توانم به یاد بیاورم، اولین کتاب در مورد پروم که من تا به حال خوانده ام. تا کنون خواندن من در ادبیات اسپانیایی آمریکایی محدود به گابریل گارسیا مارکز، جورج لوئیس بورخس و پابلو نرودا، نویسنده ای است که من از آن شکایت می کنم؛ زیرا او تنها دو نام دارد. از کتاب لذت می برد، لذت بردن از خواندن آن ، پس از آن به راحتی، دیدم که قسمت های جزئی و فعالیت ها و شخصیت ساختار ساخت. با این حال، هرگز من را به این شیوه نگرفت. زندگی کوتاه، جادویی اسکار وو یا عشق در زمان شبدر، من را برداشت. هیچ دلیلی برای سرزنش وارگاس للاستی برای آن وجود ندارد. این ممکن است به همان اندازه تقصیر من باشد. بعد فکر میکنم باید ستایش خانم را بپردازم. این ممکن است تغییری در آنچه که من حتی از این کتاب فکر می کنم.

مشاهده لینک اصلی
Death در Andes @ اولین کتابی است که توسط ماریو وارگاس للوس، برنده جایزه نوبل پرو گرفته شده است. این آخرین کتاب نخواهد بود. کتاب متعلق به کاپلان لیوتوما (که من جمع می کنم، شخصیت اصلی تعدادی از رول های لوسا است)، یک افسر پلیس به عنوان یک جامعه فقیر در میان ساخت یک جاده بالا در آند. این کتاب در طول روزهای ترور جاده درخشان، یک سازمان تروریستی مائوئیست قرار دارد که عمدتا در دهه 1980، بسیاری از مردم پرو را کشت. Lituma در حال بررسی ناپدید شدن سه مرد از شهر است. آیا ناپدید شدن آنها مربوط به مسیر درخشان است؟ یا این چیزی است که با فضای پرشده شهر انجام می شود؟ عرفان کتاب را فرا می گیرد. لذت خواندن درباره پشتاكوز، نسخه پروانه خون آشام ها و دیگر عناصر فولكلور پرو بود. Lituma ممکن است از چنین چیزهایی تردید کند، اما شخصیت های دیگر بر این باورند. شخصیت های ثانویه به خوبی کشیده شده - Tomas عزیزم، مشتاق زیبا مرسدس؛ به درستی نام Dionisio و همسر شوم او (یا مونااد) Adriana؛ و قربانیان مسیر درخشان که مرگهای ما شاهد آن هستیم، از جمله یک زوج جوان فرانسوی بیچاره و یک عالم سرسخت صالح. من لیتوم را به عنوان شخصیت جالب تر یافتم شاید اگر من اولین کارهای لیوتما را لوسوس را خوانده بودم، شخصیت Litumaum را بهتر درک می کردم. من به خصوص لیتوماس هوموفوبیا را دیدم، چون هژمونی متخصص. من مطمئن هستم که لوسا سعی می کند با این حرف بگوید (به ویژه اینکه او طرفدار حقوق LGBT در آمریکای جنوبی است). بهترین بخش کتاب، نوشتن است. حتی در ترجمه، سبک پروستی زیبا و روایی زیبایی Llosas می آید. او به زحمت بافت داستانها و روایات جداگانه را در یک پاراگراف واحد - سبک غیر معمولی. (مشاهده اسپویلر) [من پایان را دوست داشتم، با تضاد آن از پایان Tomass خوشحال و وحشت Lituma در یادگیری حقیقت آنچه اتفاق افتاده است به سه مرد. یک پایان مناسب برای یک کتاب ترکیبی از خشونت، عشق و تروریسم است. (پنهان کردن اسپویلر)]

مشاهده لینک اصلی
در پایان این رمان، @ witch @ Adriana متاسف است که تعادل سنتی شادی و رنج در جوامع کوهستان از بین رفته است، زیرا مردم دیگر شجاعت قربانیان بزرگ را ندارند. در نتیجه، زندگی رفته است و همه چیزهایی که باقی مانده است مرگ است. بسیاری از رمان ها، از جمله عنوان البته، در اطراف مرگ، معمولا خشونت آمیز، وحشیانه یا فوقالعاده است. اغلب دلربا و تاریک است، مجموعه ای از داستان هایی از مردم با کم بشریت. به گفته این، این نیز نمای زیبا و چند لایه ای است که در روح مردم آند و فرهنگ آنها قرار دارد. این نیز همه تاریک و خشونت نیست، پایان غیر منتظره و در عین حال رضایت بخش است. برای یک رمان نسبتا باریک، به طرز شگفت انگیزی بدون اینکه غیر قابل نفوذ باشد پیچیده است. بسیاری از راویان شخصیت شناخته شده در سراسر جهان گفته اند که ما نیز شخصیت های متعددی را به طور مستقیم به ما می گویند که داستان های خود را در شخص اول می خوانند. در بالا نیز شخصیت هایی مانند Carreña هستند که داستان های زندگی خود را قبل از پایان دادن به سیرا بازگو می کنند. برای اضافه کردن به این، زمان چیزی جز خطی نیست، با رویدادهای گذشته، رویاها و تجربیات جاری، بدون در نظر گرفتن فضای دوگانه بین پاراگرافها، ترکیب شده است. این کتاب احساس بسیار شبیه به یک داستان از مسیر بی نظیر درخشان شورش و پاسخ دولت به همان اندازه وحشیانه است که در آن قربانیان همیشه مردم کوهی هستند بدون در نظر گرفتن اینکه طرفین به صحنه می آیند. با این حال، در واقع این یک کتاب سیاسی نیست و خشونت به زودی پس زمینه به جای مرکز طرح می شود. Andeans در اینجا، با وجود 400+ سال تلاش برای جذب به فرهنگ اسپانیایی، کاتولیک، اعتقاد عمیق در قدرت طبیعت در اطراف آنها و جهان مادر Pachamama است. آنها همچنین از روحیه های فراطبیعی که اغلب به علل بلایای طبیعی و مرگ ناگهانی مرتبط هستند، می پردازند، انتخاب راه حل های سنتی قبل از کلمبیا برای تسخیر روح و جلوگیری از فاجعه، زلزله، زلزله و یا حمله ای از درخشان مسیر. با این حال، آدریانا اشاره می کند که این به صورت داوطلبانه انجام نمی شود، بلکه از ترس است، بنابراین نمی توان نظم طبیعی را بازگرداند. در این زمینه، خشونت چریکی ها و ارتش پیگیری تقریبا ادامه عدم تعادل زندگی و مرگ، شادی و رنج است. من این رمان را دوست داشتم، بخشی از این که من به مدت کوتاهی به آند اندونزی پرو رفتم و نیروی فرهنگ سنتی زیبا و غنی آن را زیر روکش روحانی Catholicism مشاهده کردم. خشونت چریکی سیاسی دیگر ممکن نیست، اما این هنوز پر از مکان جذاب است که پرو است

مشاهده لینک اصلی
مرگ در آند ها در یک روستای موقت راه دور در کوه های پرو قرار دارد، خانه ای از گروه ناپایدار سازندگان راه و کشاورزان محلی که در شرایط اولیه زندگی می کنند. یک حس قابل ملاحظه ای از تهدید وجود دارد که در سراسر کتاب رشد می کند؛ زیرا همه از انتقام خداحافظی کوه ها، تهدید زمینی لغزش، اعتصاب رعد و برق و جادوگری می ترسند. در همین حال، گزارش هایی از جنایات انجام شده توسط تروریست های درخشان مسیر نزدیک است. مردم تا به حال ناپدید شده اند و حس پارانویا افزایش یافته است به عنوان داستان گفته شده توسط یک پلیس، کورپال Lituma، که برای اطلاعات بیشتر آورده شده است. به عنوان یک بیگانه که از مناطق ساحلی آمده است، او در حال حاضر در کوهستان احساس راحتی می کند، اما او مطمئن است که هیچ کس به حقیقت نمی گوید. نوشتن در این کتاب شگفت انگیز است، اما در ابتدا دشوار است که به دلیل آن نام های نا آشنا. هنگامی که من خودم لیستی را نوشته بودم، خودم کمی کنترل بیشتری پیدا کردم، اما داستان به طور عمدی در حالت سردرگمی و غم انگیز بیان شده است. این توسط رجوع به داستان Scheherezade مانند قصه ی عشق او توسط Litumaas Sidekick، Tomás Carreauo، یک محافظ محلی محلی که قبلا محافظ یک جنایتکار در یک روستای نزدیک بود، کمک نمی کند. داستان او در قسمت های مجزا و با بی توجهی و انحراف عمدی گفته شده است. جای تعجب نیست که خواننده گیج شده است. داستانپرداز اصلی، لیتومه، توسط یک متصدی بار و همسرش ملاقات می کند که به نظر می رسد بعید به نظر می رسد که ناپدید شدن سه مرد، اما حاضر به همکاری نیستند. آیا آنها فقط بی گناه هر شبانه روز را در اردوگاه می کشند یا چیزی شومتری دارد؟ همسر بارمن ها حتی ممکن است در جادوگر در حال چرخش باشد و با پیشرفت کتاب، مشخص می شود که خرافات بخش مهمی از فرهنگ محلی است. داستانهای نوعی خون آشام وجود دارد: Pishtaco: @ با حیله گرانه تظاهر می کند که دوست است. پودر او که از استخوانهای مرده ساخته شده بود آماده بود و در اولین لحظه بی رحم او را در چهره های قربانیانش انداخت. سپس او چربی های خود را می خورد. پس از آن او اجازه داد آنها را بکشند، تخلیه شود، چیزی جز پوست و استخوان، محکوم به چند ساعت یا روز نیست. @ در پایان کتاب، این ایده چربی از بدن دفع شده است. @ اگر شما می خواهید درک آنچه در این جا اتفاق می افتد، بهتر است که به شیطان اعتقاد داشته باشید. یکی از شخصیت ها تنش در اردوگاه را در هنگام ورود به نوار توضیح می دهد: «اما این بو و یا سکوت ناشی از آرامگاه به دلیل ورود او نبود او را در دفاع از خود قرار داده و او را تهدید و خطرناک می داند، اما ترس که غرایزشش در همه جا احساس می شود، ترس و لرزش و ضخیم است که چشم همه کارگران را ناراحت می کند و به نظر می رسد هوا را پر از دیوارها، نوار، بالاتر از همه از چهره های تنش به گرمی ها و عبارات ناشی از بیش از مستی متورم. هیچ کس منتقل نشد هر کس به او نگاه کرد. پس از آن ما یک گزارش از یک حمله تروریستی در یک روستا انجام دادیم که توسط Terrecos انجام شده است، اعتقاد به \"مارکسیست\" - اصول هدایت لنینیستی رئیس جمهور گونزالو، که ظاهرا از جانب طرفین از مردم، بازگشت قدرت به مردم است. آنها از امپریالیسم آمریکای شمالی و مجاهدین خلق شوروی شکایت می کنند. معلوم می شود که آنها بی رحم هستند، بسیاری از آنها کمی بیشتر از کودکان هستند، بدون هیچ گونه قتل، مرتکب جنایات و مجبور کردن روستاییان به یکدیگر و حتی کشتن یکدیگر. رسیدن به روستا، آنها همه را جمع می کنند و قصد دارند تمام کارمندان دولت را اجرا کنند. سپس محاکمه ها آغاز شد. علاوه بر کسانی که در این فهرست قرار دارند، دیگران که متهم به سرقت، سوء استفاده از ضعیف و فقیر، زنا و زاری کردن فردیت گرا هستند، مجبور شدند با دادگاه متشکل از کل روستا مواجه شوند. آنها نوبت صحبت کردند، به زبان اسپانیایی و در Quechua. انقلاب یک میلیون چشم و یک میلیون گوش داشت. هیچ کس نمیتواند از مردم پنهان شود و از مجازات فرار کند. »ش. 3.« شبه نظامیان در اعدام شرکت نکردند. بدون اسلحه اخراج شد هیچ چاقویی بریده نشده است. بدون مکه هک شده است. فقط دست ها، سنگ ها و میله ها استفاده می شد؛ چرا که سلاح های مردم بر روی موش ها و عقرب ها هدر رفت؟ با انجام اقدامات، با مشارکت، با اجرای عدالت مردم، اندمارکان ها از قدرت خود آگاه شدند. این سرنوشتی بود که آنها نمیتوانست اجتناب کنند. آنها دیگر قربانیان نبودند، آنها شروع به رهایی بخش بودند. \"3. با توجه به آنچه دیده بودند و انجام می دادند،\" وقتی دون مداردو و دومین ستوان پرسیدند که چرا آنها مرده را دفن نکرده اند، نمی دانستند چه باید بگویم هیچکس جرأت نمیکرد که این ابتکار عمل را انجام دهد، حتی بستگان قربانی، زیرا آنها توسط یک تروریسم خائنانه که باعث می شود دوباره شبه نظامیان را دوباره بکشند یا فاجعه ی دیگری را از بین ببرند، در صورتی که بدن آنها را لمس کند فلج شده است. تروریست ها به اندازه کافی نبودند، روحیه انتقامجویانه در معادن غیرقانونی در نزدیکی اردوگاه جاده کارگران وجود دارد. زمانی که مردان از اردوگاه گم می شوند، پلیس گفته می شود که در جستجوی آنها برای آنها بسیار مهم نیست ...

مشاهده لینک اصلی
جدا از اردوگاه معدن در کوه های ناهموار پرو، کاپورال لیوتوما و همکارش Tomás به دنبال بررسی آنچه رخ داده است به سه نفر از ساکنان منطقه است. در حالی که اکثریت ادعا می کند که populaçà £ ناپدید شدن کار درخشان شد مسیر، یک چریک و حرکت انقلابی ایدئولوژی maoÃsta، مظنون است که کابل Lituma £ explicaçà برای همان سدیم £ â © بنابراین منطقی است. در کنار این طرح اصلی، دیگر قطعه های کوچک نشان داده می شوند. س £ نمونه ای داستان مرسدس Tomáse próprio Tomás خواهد کابل گفتن هر شب، غارت و گزارش هایی از قتل مرتکب شده راه درخشان، تاریخ گذشته و آدریانا DionÃsio، صاحبان مغازه خواربار یا مشروب فروشی های محلی، و غیره اما این یک © خصوص حساب از ترور که کسانی populaçÃμes روز به روز زندگی می کردند، و شبح شبه نظامی organizaçà £ معلق در هوا آنها را در مورد cabeças.Com این کار، متوجه شدم ذات توجیهی که هیئت منصفه جایزه نوبل را در اختیار ورگاس لوسا قرار داده است. هر کسی که فکر می کند، کار آسان برای خواندن است. همه چیز که آن را احاطه کرده است سخت و خشن است مانند قطعات کوه. موضوعاتی که نویسنده به آن اشاره می کند مانند توتالیتاریسم، انحراف اخلاقی یا پیچ و خم های مبهم روابط انسانی است. تاخیر از واقعیت، فقدان فرهنگ، میسا © خندید و خرافات £ چیزی است که آنها کشور را ترک در برزخ میان مدرنیته و جهان سوم که populaçÃμes کوه است £ رای دادند à © سخت است. سخت نیز راه وارگاس لووسا را ​​به نوشتنش منتقل می کند و توصیف های قوی و بی رحمانه را ارائه می دهد. اما با وجود خشونت و ظلم و ستم بسیار، نویسنده به ارمغان می آورد را به خوانندگان خود یک حساب کاربری جالب از آنچه 80s در پرو کشور لرزش à بازدید کنندگان میلی آمپر £ کسانی که از یک جنبش شبه نظامی که polÃticas pretensÃμes آن را رها کرده و تسلیم به بود باربارا خالص سدیم £ درجه می تواند کمک به تاکید بر کار از کار مترجم، میگل Serras پریرا، که با چند یادداشت از rodapà © اجازه می دهد تا خوانندگان در درک برخی از عناصر جزئیات فرهنگی سلطنتی £ پرو. در نتیجه، برای کسانی که از رمان های تاریخی استفاده می کنند، خواندن خوب است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب مرگ در آند


 کتاب ویلوی خجالتی
 کتاب هستی ایزدان و نیستی دیوان
 کتاب انبار زغال سنگ
 کتاب بازگشت
 کتاب سینه ریز
 کتاب ایلیا (18)